עו"ד גבי כנפו, מנכ"ל קבוצת 207 המשתייכת לקבוצת אלאלוף, הציג במסגרת ועידת PORT2PORT 2017 את פעילות הקבוצה והתייחס לתחום הלוגיסטיקה בישראל, לקושי בגיוס כח אדם ולצורך באוטומציה וכן לעניין שמייצר הענף בקרב חברות השקעות מהארץ והעולם.
"הלוגיסטיקה היא לא נחלתה של מדינת ישראל היא נחלתו של העולם כולו, ואנחנו בישראל, כיזמים פרטיים, צריכים להיות קשובים למה שקורה בעולם, למה שקורה בישראל, וקורה משהו. אם תסתכלו על הקבוצה שלנו לפני 10 שנים - רק 10 שנים - היא לא דומה למה שהיא נראית עכשיו, והיא לא תהיה דומה בעוד 10 שנים. זה אומר שזה מחייב אותנו, להבין שאנחנו חיים בעולם משתנה, להבין שאנחנו צריכים להיות כל הזמן עם היד על הדופק".
עו"ד כנפו דיבר במהלך המושב על הקושי לגייס עובדים ולהכשיר אותם ועל המשמעות שיש לחברות גדולות בתחום הלוגיסטי. ״האם יש יתרון לגודל? מהניסיון שלנו, אנחנו קבוצה שצמחה ב- 20-25 השנים האחרונות, שנולדה מתוך חברת האם שלנו אלאלוף, שבנקודת זמן מסויימת החליטה שהיא משקיעה בתחומים אלה. כשהקמנו את החברות שלנו מיקמנו אותן במיקומים שונים וכל חברה ניסתה לשרוד בפני עצמה, והקושי הוא עצום. אתה מרכז אנשים לוגיסטיים בכל מיני מקומות, הקשר בניהם הוא קשר מורכב, הכלים תקועים במקומות כאלו ואחרים. ההחלטה לרכז את כולם במתחם לוגיסטי אחד גדול, מאפשרת לקבל את היתרונות של ניהול אחד כללי, כשכל הכלים נמצאים במתחם ואפשר להשתמש בהם בכל מיני וריאציות כולל ניוד של עובדים וקבלנים. כל זה, על כל הבעיות שיש בלוגיסטיקה שכבר ציינו לפני: קושי לגייס עובדים ולהכשיר אותם, הקושי למצוא תוכנות מדף המחייבות פיתוח מתמיד של מערכות המידע.
״לגודל יש משמעות ואני מניח שקבוצות כמו שלנו, שעד לפני שנים לא מעטות לא עניינו משקיעים כאלו ואחרים - תסתכלו מה קורה בענף שלנו, תראו חברות השקעה שנכנסות לתחומים האלה. אני מניח שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר קבוצות כמו שלנו שקבוצות בינלאומיות מגלות בהן עניין".
כנפו התייחס לנושא האוטומציה וציין כי זה דבר מתבקש. גבי כנפו: "אני רוצה לדבר על העולם שאני נמצא בו ובעולם הזה מדברים על אוטומציה. דיברנו על קושי בכח אדם מה שמוביל לחסל את צווארי הבקבוק וזה ללכת לאוטומציה. יש תחרות עצומה ומאבק כמעט על כל מכולה. כוחות השוק פועלים לטובת האוטומציה. זה אומר שזה מחייב לחשוב מה יקרה בעוד 4-5 שנים. אם אנחנו רוצים לתת שירות ללקוחות אנחנו צריכים מחסן שיודע לעבוד בלילה, ודיברו על כח אדם ועל הקושי להשיג עובדים ללילה. אם רוצים אותם זמינים כל הזמן אז צריך מחסנים שיודעים לעבוד בלילה, לקבל דרישות לקוח עד שעה מסויימת אחר הצהריים- ערב ואוטומציה להפעיל ולהכין את המשלוחים לבוקר. האם הולכים על אוטומציה, זו לא שאלה זאת עובדה. אנחנו נלך לשם כדי לתת מענה לשוק שדורש את זה. האוטומציה בדרך״.