חברת MSC ישראל ערכה אתמול אירוע לקוחות על סיפונה של אניית התענוגות MSC OPERA שעגנה בנמל חיפה ופתחה את עונת הקירורים של 2020 עת הזמינה לאירוע מאות יבואנים ויצואנים בולטים בשוק הישראלי.
עדני סימקין, מנכ״ל חברת MSC ישראל, סקר בדבריו את ההתפתחויות האחרונות במגזר הספנות בהם פעילות הבריתות התפעוליות החיוניות לדבריו להצלחת הענף, כניסת תקנות הדלק הנקי באחוז של 0.5% גופרית והשפעתן על מחירי הדלק והיטלי הדלק החדשים. סימקין צפה כי השנה יגיע האיזון המיוחל בין ההיצע לביקוש בתחום הספנות וציין כי הוא מאמין שהדבר יסייע לספנות.
לדבריו, חברת MSC ישראל היא החברה המובילה בתחום ההובלה בקירור בשוק הישראלי, וזאת הודות ללקוחות החברה שעובדים עם החברה שנים רבות וגדלים ביחד איתה. ״הגידול שלנו בקירור השנה הוא הרבה יותר גדול מהגידול שלנו במכולות יבשות. אנחנו מביאים למעלה מחצי מיליון מכולות לישראל וזה איכות וזה אתגר. אנחנו מובילים בשיטות הכי מודרניות ועושים כל מה שצריך על מנת לעמוד בדרישות של הלקוחות. הפעילות שלנו לא מוגבלת לייצוא בלבד – השנה הובלנו בשר טרי מפולין תוך שבעה ימים. גם קו האינדוקס שלנו מאפשר הובלה מהירה לארה״ב, ואנחנו מובילים בו פרמצבטיקה, גזר ופלפלים – וזאת רק בזכות השירות המהיר באניות. אנחנו ממשיכים לפתוח שווקים ואנחנו פתוחים לכל רעיון ובקשה של הלקוחות״.
נזכיר כי MSC ישראל תפתח לפעילות מלאה החל מחודש פברואר הקרוב בסמוך לנמל חיפה את מסוף המכולות ״דיפולוג״, ואף נכנסה לשותפות בפעילות במסוף 207 בעורף נמל אשדוד. כמו כן, חברת TIL, חברת בת של MSC, תפעיל את נמל הדרום באשדוד החל מאפריל 2021.
לדברי סימקין, חברות הספנות מתקשות בשנים האחרונות להרוויח מההובלה הימית ולכן הן מרחיבות את תחומי הפעילות שלהן להפעלת נמלים והובלה ביבשה. הוא הזכיר כי חברת MSC ישראל שותפה גם בחברת ההובלה היבשתית ״המניע״. לדבריו, ״כולם עברו מהים בלבד לפעילות נוספת ביבשה, וזה בעיקר בגלל מצוקה וחוסר רווחיות״.
סימקין ביקש לחתום את דבריו בדברי שבח לנמל חיפה והשירות המצוין שהיא מעניקה לחברה כלקוחה שלה. ״אין לנו שום בעיה עם נמל חיפה ואם הוא לא היה קיים היינו צריכים להמציא אותו. נמל חיפה פותר לנו הרבה בעיות, ואנחנו מגיעים אליו עם קווים שלא היו צריכים להגיע אליו, ומובילים מטען בהובלה יבשתית״.
דוד כהן, סמנכ״ל התפעול של חברת נמל חיפה, שהשתתף באירוע ציין כי ״נמל חיפה מבטיח לעשות מאמץ ולתת שירות טוב ללקוחות כמו שאנחנו נותנים היום. אנחנו תמיד מסתכלים בעצמנו על מדדי רספ״ן בסוף השנה. לפעמים אנחנו גאים בעצמנו יותר, לפעמים פחות, אבל בתחום המכולות אנחנו תמיד גאים יותר מהמתחרים ואני מקווה שאתם כלקוחות מרגישים את זה. בתחום שקעי הקירור לפני שנתיים ביצענו השקעה וכיום יש לנו כ-1,200 שקעים אפקטיביים – זה אמור לתת מענה מלא לשוק באיזון סביר. חלק מהגידול שלנו זו הגמישות התפעולית שאנחנו נותנים ללקוחות ואני מקווה שאתם נהנים מזה״.
כהן אף התייחס להפרטת חברת נמל חיפה וציין כי הוא מאמין שתוך שנתיים חברת נמל חיפה תהיה נמל בבעלות פרטית. ״אם מסתכלים על ההפרטה בעיני האזרח – ולא רק מהעיניים הצרות של הנהלת הנמל – זה הכיוון הנכון. הוא נכון לחברת הנמל וגם לחברה הישראלית״.
בתום הדברים ערכו הלקוחות סיור על אניית התענוגות ונהנו מארוחת צהריים עשירה ומגוונת באחת מהמסעדות שעל האנייה.